معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل
نوشته شده توسط : امیر

معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

تغییرات الگوریتمی گوگل به صورت روزانه چندین مورد انجام می شود. بعضا این تغییرات به صورت پایه ای و کلی هستند و باعث تغییرات چشم گیری در انواع سایت ها می شود اما معمولا این تغییرات الگوریتمی پایه ای در هسته گوگل (broad core algorithm update) به صورت سالانه و چند بار در سال انجام می شوند. اخبار جدید همگی تایید می کنند که گوگل باری دیگر الگوریتم خود را آپدیت کرده است و این آپدیت یکی دیگر از تغییرات اصلی در الگوریتم هسته ای گوگل است که در ساعت ۹:۵۷ تاریخ ۱۲ March سال ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۷) گوگل در قالب یک توئیت ، به طور رسمی تغییر الگوریتمی پایه ای را تایید نمود.

 

در مقالات قبلی با تعدادی از الگوریتم های گوگل تحت عناوین ” معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم پاندای گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم کبوتر گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم Page Layout گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم Mobile geddon گوگل ” ،  ” معرفی الگوریتم گورخر گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم RankBrain گوگل ” ، ” معرفی الگوریتم payday loan گوگل ” و ” معرفی الگوریتم page Authority گوگل ” کاملا آشنا شدیم. در این مقاله تحت عنوان ” معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل ” قصد داریم شما را با این الگوریتم به طور کامل آشنا کرده و نحوه عملکرد آن را توضیح دهیم.

 

گوگل در مورد آپدیت جدید الگوریتم هسته ای خود (الگوریتم فلوریدا ۲) چه گفت؟

کم پیش می آید که گوگل آپدیتی را ارائه دهد، به سرعت آن را تایید کند و در موردش توضیح دهد! امّا خوشبختانه دنی سالیوان (یکی از چهره های گوگل) این آپدیت در الگوریتم هسته ای گوگل را تایید کرده است و این آپدیت گسترده الگوریتم هسته ای (Broad Core Algorithm Update) اکنون با نام فلوریدا ۲ شناخته می شود.  Danny Sullivan از تیم گوگل، آپدیت الگوریتم گوگل موسوم به الگوریتم فلوریدا ۲ رو تایید کرده و همچنین وی این آپدیت الگوریتم را یک بروزرسانی بزرگ هسته ای می داند. همچنین Brett Tabke از PubCon خبری دریافت کرده که در جستجوی گوگل یک آپدیت بزرگ درحال انجام است.
از قبلا تصمیم گرفته شده بوده تا این بروزرسانی الگوریتم فلوریدا ۲ نامیده بشود و همچنین اطلاعاتی از گوگل دریافت شده که این اپدیت مهم و گسترده است.

 

 الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چقدر بزرگ است؟

بنا بر شواهد و قرائن موجود، این آپدیت آپدیت بزرگی است! گفته می شود که الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل در واقع یکی از بزرگترین آپدیت های گوگل در سال های گذشته است. در گذشته، هر زمان که یک آپدیت بزرگ گوگل اتفاق افتاده است، معمولا نتیجه آن این بوده است که در رنک سایت ها شاهد دگرگونی شدیدی بوده ایم. به عنوان مثال، در سال گذشته بزرگترین آپدیت گوگل که تغییرات وسیعی ایجاد کرد Neural Matching نام داشت. بنا بر این اگر با دید منطقی به این آپدیت نگاه کنیم، می توان گفت که آپدیت فلوریدا آپدیتی در مقیاس بسیار بزرگ است و احتمال اینکه در رنک سایت ها تغییرات بزرگی ایجاد شود به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

 

هدف الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل چیست؟

یک آپدیت گسترده هسته ای به این معناست که گوگل هیچ نوع موضوع خاص یا سیگنال خاص (مانند کیفیت) را هدف قرار نداده است. در واقع، در چنین آپدیتی گوگل هیچ چیز را هدف قرار نمی دهد. جان مولر، تحلیلگر گوگل، بارها تاکید کرده است آپدیت های هسته ای و گسترده گوگل هیچ نوع دسته ی خاصی از وب سایت ها را هدف قرار نمی دهند، امّا با چرخی در فروم های مختلف و با خواندن نظرات صاحبان وب سایت می توان دید که افراد زیادی بر این باورند که این آپدیت وب سایت های پزشکی/سلامتی را هدف قرار داده است. بهترین کاری که می توان در حال حاضر انجام داد این است که به تغییراتی که در روزهای آینده رخ می دهد دقت کنیم تا بهتر بفهمیم چگونه رضایت الگوریتم فلوریدا ۲ را برای وب سایت خود به دست آوریم. اتفاقاتی که طی چند روز گذشته افتاده است اغلب موارد زیر گزارش شده است:

تغییرات شدید در ترافیک و رنک وب سایت ها (بعضی از وب سایت ها ترافیک صفر را گزارش داده اند!)
شواهدی منبی بر اینکه سایت هایی که کیفیت محتوا و سرعت سایت را الویت قرار داده اند تجربه افزایش ترافیک داشته اند.
تاثیری جهانی – تاثیر این آپدیت روی یک صنعت خاص یا روی یک منطقه جغرافیایی خاص نیست.
بهبودهایی در اینکه گوگل چگونه بعضی از سرچ ها را هندل می کند.
کیفیت بک لینک ها احتمالا فاکتور بسیار مهمی باشد.
تغییراتی در رنک سایت ها با کلیدواژه های کوتاه (بعد از چند ساعت به حالت نرمال باز گشته است).

چیزی که در حال حاضر می توان گفت این است که موارد بالا تنها مشاهداتی هستند که در سایت های مختلف دیده شده اند. اگر الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل واقعا آپدیت بزرگی باشد، در آینده نزدیک گوگل جزئیاتی در خصوص آن ارائه خواهد داد.

 

بروزرسانی بزرگ هسته ای چیست؟

بروزرسانی گسترده هسته ای پیشرفت هایی است که گوگل جهت بهبود و درک بهتر کلمات جستجوی شده، انجام می دهد. این بروز رسانی ها به گوگل کمک میکند تا نتایج جستجو رو با وضعیت بهتری نمایش بده و کاربران نیز سریعتر و راحت تر به مقصدشون برسند. در واقع هدف اصلی تمامی بروزرسانی های گوگل مخصوصا بروزرسانی های هسته ای، جلب رضایت کاربران است. همون طور که در پیش تر گفتم یکی دیگر از آخرین بروز رسانی های هسته ای Neural Matching بود که هدف خاصی رو مورد توجه نداده بود.

 

چرا این آپدیت گوگل آپدیت Florida 2 نامیده شده است؟

آپدیت فلوریدا گوگل که در اوایل سال ۲۰۰۰ ارائه شد آپدیت بسیار بزرگی بود و چون با کنفرانس سئو در فلوریدا همزمان بود، با این نام خوانده می شود. امّا گفت و گو ها در مورد آپدیت فلوریدا ۲ نیز همزمان با کنفرانس ۲۰۱۹ Pubcon Florida آغاز شد و به همین دلیل، Brett Tabke موسس Pubcon و WebmasterWorld این آپدیت را فلوریدا ۲ نامیده است. امّا گوگل به صورت رسمی این آپدیت را آپدیت March 2019 Core Update نامیده است.

 

تغییرات سئوی وبسایت در آپدیت الگوریتم فلوریدا ۲ گوگل

همان طور که در توئیت سالیوان در بالای صفحه دیدید، راهنمایی که او کرده است این است که کاربران را به یک توئیت گذشته ارجاع داده است. این توئیت می گوید:

 

هیچ گونه روشی برای فیکس کردن صفحاتی که عملکرد بدتری نسبت به صفحات دیگر دارند وجود ندارد؛ فقط لازم است روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید. در طول زمان، ممکن است محتوای شما با مرتبط بودن با صفحات دیگر پیشرفت کند.

 

چیزی که می توان از این توئیت استنباط کرد بحث مرتبط بودن محتوا و/یا لینک دهی مطالب در نتایج جستجو باشد. محتوای ضعیف و بک لینک های نا مناسب همیشه قاتل رنک سایت ها بوده اند. این موارد چیزهای جدیدی نیستند و صاحبان وب سایت همواره از اهمیت این موارد برای گوگل با خبر بوده اند. اگر سایت شما دارای محتوایی عالی است و بک لینک های واقعی و طبیعی دریافت می کند، جای هیچ ترسی وجود ندارد و هرگونه تغییر احتمالی در رنک و ترافیک بی شک طی روزهای آینده به ثبات خواهد رسید. امّا اگر سایت شما در موارد کلیدی از جمله محتوا و بک لینک ضعیف عمل کرده است، چه در این آپدیت چه در آپدیت های بعدی، به هرحال روزی سایت شما گیر خواهد افتاد! اگر مایل هستید که سایت شما رنک مناسبی داشته باشد و در جایگاهی پایدار و محکم بایستد، باید کار سئو سایت خود را به صورت اصولی و هدفمند انجام دهید. 

 

 

برای سئوی وبسایت خود می توانید از لینک https://zefa.ir/websiteseo اقدام نمایید.

 

معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

معرفی الگوریتم فلوریدا 2 گوگل





:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: